Heippa vaan. Aloitan tämän blogin nyt niin ajatusten purkukanavaksi kuin myös paikaksi jakaa käsityön jälkiä ja muita kuvia. Päiväkirjan kirjoittaminen on aina ollut minulle luonteva tapa tyhjentää päätä ja ajattelin, että blogi olisi loistava kanava listata ylös ajatuksia ja pistää esille harrastusten hedelmiä.

 

Käsityöt olen aloittanut noin vuosi sitten ja ihan vastikään lähestulkoon vaihdoin neulomisen virkkaukseen. Olen siinä mielessä hömelö tekijä, etten jaksa keskittyä pitkiä aikoja harjoitteluun, vaan rupean suoraan työhön mentaliteetilla sink or swim. Hyvin usein sitä sitten upotaankin ja nakellaan neuleita ympäri asuntoa ja matkataan melankolian matalikkoihin.

Käsityöharrastus on vain jatketta käsillä tekemiselle, sillä olen myös kiinnostunut maalaamisesta ja piirtämisestä. Tätä lajia on tosin tullut puuhattua viimeaikoina paljon vähemmän kuin ennen. Yksi iso työ on kesken, mutta se ei vain ota valmistuakseen.

 

Tällaiset harrastukset (puhumattakaan kirjoittamisesta, sekä elokuvien ja erinäisten tv-sarjojen katselusta) ovat omiaan hoivaamaan tämän taivaanrannanmaalarin haavoittunutta mielenterveyttä. Yritän parhaillaan toipua vakavasta masennuksesta ja vaikka akuutein kriisivaihe onkin ohi, on jokainen päivä oma taistelunsa. Olen jo toista vuotta kestävällä sairaslomalla ja pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä, että jokin säännöllinen tekeminen voisi olla paikallaan. Tässä blogissa haluan kuitenkin pystyä kertomaan ajatuksistani avoimesti ja pohtimaan nykyistä, mennyttä ja tulevaa.

Toivon kovasti, että tästä kyhäelmästä tulee jotain. Thanks for reading. Tässä kissa vaivanpalkaksi.

DSC_0380-normal.jpg